loading...

Nie warto eksperymentować z dietami cud, każda z nich stanowi niepotrzebne obciążenie dla Twojego organizmu.


Zapoznaj się naszymi dietetycznymi przepisami!

Każdy z przepisów zawiera podstawowe składniki dostępne w większości miejsc. 

Zdrowa dieta wymaga stosowania dużych ilości surowych lub niskoprzetworzonych warzyw i owoców - najlepiej z upraw ekologicznych lub tych robaczywych od lokalnych dostawców :) , do tego kasz, płatków i otrębów, ryżu i innych produktów skorbiowych ale wyłącznie pełnoziarnistych (nierafinowanych, nieoczyszczonych, nie białych). Wszystko to wzbogacamy nasionami roślin strączkowych (groch, fasola, ciecerzyca, soczewica), nasionami oleistymi (orzechy, pestki) i naturalnymi przyprawami (czosnek, zioła, sól himalajska, miód, sok z cytryny, mleko kokosowe).

Nikogo nie trzeba namawiać do jedzenia mięsa, sera itp, więc nie zajmuję sie tym tutaj. Wszystkich natomias trzeba namawiać do jedzenia większej ilości produktów wymienionych powyżej, dlatego właśnie na nich się skupiam.

Przepis nr 1.

Koktajl na dzień dobry: 1 banan, 1 gruszka, kiwi, garść natki pietruchy i garść migdałów namoczonych wcześniej w wodzie, pół łyżeczki cynamonu. Wszystkie składniki dokładnie zmieszaj w blenderze i gotowe.

Przepis nr 2. 

Sałatka na samo południe: garść szpinaku, 1 marchew pokrojona w krążki, plaster melona pokrojony w kosteczkę, kawałek ogórka pokrojony tak jak melon i obficie skropione sokiem z cytryny, ogórek kiszony pokrojony w drobną kostkę, kawałek żołtej papryki pokrojonej w cienkie paseczki. Do tego 3 łyżki ugotowanej wcześniej kaszy gryczanej, łyżka pestek dyni i 2 łyżki ugotowanej wcześniej fasolki. Całość wystarczy skropić oliwą, oprószyć solą himalajską, pieprzem i majerankiem.

Przepis nr 3.

Owsianka na podwieczorek: 3 łyżki płatków owsianych, 1 łyżka otrębów żytnich, 1 łyżka orzechó włoskich, 1 łyżka wiórków kokosa, 1 łyżka słonecznika, 1 łyżka rodzynek. Całość wymieszaj w miseczce i zalej wrzątkiem, tak aby woda ledwie zakrywała płatki. Odczekaj aż cała woda wsiągnie i przestygnie. Dodaj tarte jabłko i gotowe.

Przepis nr 4.

Kanapki na kolację: Przygotuj 2-3 kromki pieczywa pełnoziarnistego, filiżankę guacamole z awokado (znajdziesz an You Tube Dietetyk Goleniów), filiżankę humussu z ciecierzycy (znajdziesz na You Tube Dietetyk Goleniów) do tego zrób prostą zieloną sałatkę: garść szatkowanej kapusty, garść kapusty kiszonej, tarta marchew, majeranek, sok z cytryny, pieprz. Zjedz 2-3 godziny przed snem :)

Więcej inspiracji i galerię zdjęć znajdziesz na FB Dietetyk Goleniów




W celu ustalenia terminu wizyty należy skonsultować się telefonicznie pod numerem 790 240 624